50 éves kor előtt és után. 50 éves kor felett is aktív élet - stilusteremto.hu PORTÁL


Mi az a változókor (klimax)?

Öt tipp az 50 éves kor feletti aktív életformához. Az edzésprogram megkezdése előtt beszéljen orvosával A legtöbb ember számára biztonságosan végezhető a fizikai aktivitás.

A kezelés megválasztása mindig annak függvényében történik, hogy mennyire súlyosak a változókori tünetek; szerepel-e a kórelőzményben olyan betegség, amelyben nem javasolható a hormonpótló kezelés pl.

Idősebb korban vagy ismert krónikus betegség fennállása esetén az edzés megkezdése előtt érdemes felkeresnie háziorvosát. Olyan sportot válasszon, ami örömet okoz Ne feledje, a mozgás öröm, nem kényszer.

Válasszon olyan sportokat, amelyeket kedvel és esetleg váltogassa őket. Ha társaságban, barátokkal végzi a mozgást, akkor egymásra odafigyelve növelhetik a biztonságosságot. Ha izomerőt növelő, ún. Így az izomerő mellett az állóképessége is javulni fog.

adios zsírégető

Később fokozatosan növelheti a súly nagyságát. Ne feledkezzen meg a bemelegítésről, a levezetésről és a nyújtásról.

atomi zsírvesztés

Gyógyulás után fokozatosan kezdjen el edzeni. Ha Önnek ismert szív-érrendszeri- anyagcsere- vagy légzőrendszert érintő betegsége van, az edzéseket kezdetben felügyelet mellett végezze.

Mi történik a változókorban a szervezetben?

Figyeljen rá, hogy edzés közben ne legyen légszomja és érthetően tudjon beszélni. Ha edzés közben szédül, fájdalmat érez, hányingere vagy erős légszomja van, feltétlenül álljon meg.

A menopauza, azaz a klimax ideje előbb-utóbb minden nőnél elérkezik. Ekkor sokan nem csupán a fiatalságukat búcsúztatják, de a teherbe esés esélye is jelentősen csökken. Korai klimax, a női ego romba döntője Korai klimaxról akkor beszélünk, amikor a nőnél már éves korban megindul a menopauza. Ekkor a nők rendszerint még fittnek és fiatalnak érzik magukat, ezért általában igen rosszul érinti őket a tény, hogy ők is beléptek ebbe a rettegett időszakba.

Próbáljon olyan intenzitásokon dolgozni, hogy a terhelést közepesen nehéznek érezze. Fittségi tesztek Az alábbi tesztek az izomerőről és az állóképességről nyújtanak tájékoztatást.

Óvatosan a koffeinnel!

Mielőtt elvégezné, kérjük 5 perc sétával és karkörzésekkel melegítsen be. Ne végezze a teszteket egyedül! Székről felállás ½ percig az alsó végtag izom ereje Üljön egyenesen egy széken, talpak legyenek a talajon, a karját fonja keresztbe a mellkasán.

Számolja meg, hogy fél perc alatt hányszor tud a székről felállni és újra visszaülni.

lefogy 22 nap alatt