Evezés erg zsírvesztés, Zsírégetés, leegyszerűsítve, Mi az a zsírégetés


Elsz a harmadik kiadshoz Rvidtsek 8 7 1. A knyv 15 v sporttpllkozs terletn nyert tapasztalatait tartalmazza, melyet sportolkkal tltttem. Amita ez a kiadvny ban elszr megjelent, mr tbbet tudunk a sportolk tpllkozsrl, arrl, hogy mit kell ennik s inniuk; sajnos ezen ismereteink kztt akad evezés erg zsírvesztés nhny megbzhatatlan s flrerthet informci is. Azrt rtam ezt a knyvet, hogy a sok hipotzissel s flrertssel szemben tiszta, tmr s gyakorlati tmutatt adjak.

otthoni fogyás hatékony módjai

Olyan knyvet akartam rni a sportembereknek, amely tpllkozsi kulcskrdsekkel foglalkozik, ilyen pldul a teljestmnynvels, a frads ksleltetse, a fehrjeszksglet, a zsrveszts, a testslycskkents, a verseny eltti dita, a folyadkfelvtel stb. De mindenekeltt azt akartam, hogy az olvas knnyedn elmerlhessen a knyvben anlkl, hogy a tudomnyos zsargon sszezavarn.

Ez evezés erg zsírvesztés harmadik kiads teljesen friss, a legutols tudomnyos kutatsok eredmnyeit s a jelenlegi sporttpllkozsi trendeket tartalmazza. A ni sportolkkal, vashinnyal, terhessggel s a versenytpllkozssal kapcsolatos tpllkptlsrl teljesen j fejezetek is szlnak. A harmadik kiads olyan tnyekre hivatkozik, amelyek lehetsget adnak tovbbi informcik kutatsra, amennyiben szksgk van erre.

Ismeretes, hogy sok sportol megfelel tpllkozsi alapismeretekkel rendelkezik, de nagy szksg van arra, hogy mg tjkozottabbak legynk a tpllkozs sportteljestmnyre gyakorolt hatsait illeten. Mint korbbi versenyz brit testpt bajnok,evezés erg zsírvesztés, hogy milyen nehz a helyes ditt betartani, mikzben kemny edzsprogramot vgznk teljes munkaid s a csald mellett. Els kzbl van teht tapasztalatom a versenyzssel kapcsolatos slyvesztsrl, a verseny eltti idegeskedsrl s a klfldi versenyekrl.

fogyni skála nélkül

Mr nem versenyzem, de hetente hromszor jrok edzeni kondicionlterembe, futok, rendszeresen kerkprozom, s nevelem kt nagyon egszsges gyermekemet, Chloe-t s Lucyt. Remlhetleg 99,5 qyk fogyás knyv segt megoldani minden problmt s minl tbbet kihozni az edzsprogrambl. Egy j dita mg akkor is lehetsges, ha nagyon elfoglaltak vagyunk. J evst s j edzst!

Anita Bean Az izmok elkezdenek fradhatatlanul sszehzdni, a szv gyorsabban ver s pumplja a vrt, a tdk is kemnyebben dolgoznak. Mindezek a folyamatok extra energit ignyelnek. Fogyni dr bernstein jn, s biztosak lehetnk-e abban, hogy elegend lesz edzsprogramunk vghezvitelhez? Mieltt teljesen megvlaszolnnk ezeket a krdseket, fontos megrtennk, hogy mi trtnik akkor, amikor a test energit termel.

Ez a fejezet rmutat arra, hogy mi zajlik le a testben edzsmunka kzben, honnan jn az extra energia, s milyen energiaforrsokat hasznlunk a gyakorlat tpusnak megfelelen. Magyarzatot kapunk arra is, hogy mirt fradunk, hogyan lehet ezt ksleltetni, hogyan lehet mg tbbet kihozni az edzsbl az trend helyes megvltoztatsval.

Mi az ATP? Az ATP egy olyan kis molekula, amely egy adenozin-vzat" tartalmaz hrom kis foszftcsoporttal. ATP Mi meghatározás zsírégetés energia? Az energit valjban nem lthatjuk, hatsait evezés erg zsírvesztés rezhetjk: h formjban evezés erg zsírvesztés fizikai munkaknt.

De mi ez pontosan? Az energia kmiai kts felbontsval keletkezik egy bizonyos anyagban, az adenozintrifoszftban ATP. Ez tjkoztat bennnket a test energiaforgalmrl. A sznhidrt, a zsr, a fehrje, az alkohol lebomlsval a test minden sejtjben termeldik - ez a ngy anyag olyan energiaforrs, amelyek biokmiai folyamatok rvn ugyanazon vgtermkk alakulnak t. Energia szabadul fel, amikor a foszftcsoportok egyike leszakad.

Az energia egy rszt munkra hasznljuk izom-sszehzdsa msik rszt kb. Ez elegend az alap-energiaszksglet megtartshoz pihenskor. Amikor elkezdnk edzeni, energiaszksgletnk hirtelen megnvekszik, s az ATP-kszlet nhny msodpercen bell elhasznldik. Ha a folyamatos munkhoz tbb ATP-t kell felhasznlnunk, akkor tbb zemanyagot is kell lebontanunk. Az energia a testbl vgl hknt szabadul fel. Ezt a hmennyisget joule-ban mrjk. Az irodalomban 1 joule J az az energia, ami ahhoz szksges, hogy 1 kilogramm kg slyt 1 mterre m mozgassunk 1 newton N ervel.

Azonban az energia egy msik mrtkegysgt, a kalrit mg ltalnosabban hasznljk, mint a joule-t. Mivel a kalria s a joule nagyon kis energiamennyisget jelentenek, a kilokalrit kcal s a kilojoule-t kJ gyakrabban hasznljk.

Ahogyan arra a nevk is utal, 1 kilokalria kalrit, 1 kilojoule joule-t jelent. Valsznleg mr mindenki tallkozott ezekkel a mrtkegysgekkel. Ha kalrirl beszlnk, valjban kilokalrit rtnk alatta. Ahhoz, hogy a kilokalrit tszmoljuk kilojoule-ba, szoroznunk kell 4,2-del. Pldul: H o n n a n van az energia?

Az telekben s az italokban ngy olyan szszetev van, amely kpes energit termelni: sznhidrt fehrje zsr alkohol Amikor esznk vagy iszunk, ezek az sszetevk klnbz alkotrszekk bomlanak le az emsztrendszerben, aztn felszvdnak a vrerekbe.

A legjobban értékelt vastagbél megtisztítja a fogyást sznhidrtok egyszer cukorr bomlanak le: glkzz a szlcukor a legltalnosabb egysgfruktzz s galaktzz.

A zsrok zsrsavakk bomlanak le, a fehrjk pedig aminosavakk. Evezés erg zsírvesztés alkohol egyenesen a vrbe szvdik fel.

Ha a kilojoule-t akarjuk kilokalriv tvlA sznhidrtok s az alkohol fleg rvid tani, 4,2-del kell osztanunk. Pldul ha tv, mg a zsrok hossz tv energiaraktr- gramm termkben kJ van, s meg akarknt mkdnek.

4 perces otthoni zsírégető edzés – Fogyaszt és formál!

A fehrjk srgs energia- juk tudni, hogy ez hny kilokalria, akkor el termelsre is felhasznlhatk pl. Elbb vagy utbb minden tel s ital sszetevje le- A klnbz teleknek mirt van klnbz bomlik, s energia szaba- energiamennyisgk? Az telek klnbz mennyisg sznhidrtokbl, zsrokbl, fehrjkbl s alkoholbl llnak. Ezen tpanyagok mindegyike bizonyos mennyisg energit biztost, amikor a testben lebomlanak.

Pldul 1 g sznhidrt vagy 10 Modern sporttpllkozs Anyagcsere Az anyagcsere a testben vgbemen biokmiai folyamatoknak az sszessge.

Ktirny tevkenysg: az egyik az anabolizmus, amelyben a nagy molekulk kpzdnek, a msik a katabolizmus, amelyben a nagy molekulk kisebbekk bomlanak le. Az aerob anyagcsere oxignt tartalmaz a folyamatban, az anaerob anyagcsere oxign hinyban zajlik le.

szárított füge előnyös a fogyás

A metabolit az anyagcsere termke. Ez azt jelenti, hogy brmi, ami a testben termeldik, metabolit, azaz anyagcseretermk. A test ltal felhasznlt energiamenynyisget anyagcsere-mennyisgnek nevezzk. Az alapanyagcsere-mennyisg BMR basal metabolic rate az a kalriamennyisg, amely az alapvet lettani folyamatok fenntartshoz szksges alvs kzben lgzs, egyb szervi funkcik. Azonban a legtbb mdszer azt a pihensi alapanyagcsere-mennyisget RMR - resting metabolic rate mri, amelyet 24 ra alatt, fekv helyzetben, de bren evezés erg zsírvesztés el.

A klnbz tpllk-sszetevk energiaszintje 1 g tpanyagban: sznhidrt 4 kcal 17 kJ zsr 9 kcal 38 kJ fehrje 4 kcal 17 kJ alkohol evezés erg zsírvesztés kcal 29 kJ alkohol. Azonban mgsem ez a legjobb energiaforrs az edzshez. Minden tpllk a tpanyagok keverkt tartalmazza, s egy bizonyos tpllk energiaszintje a fehrje- sznhidrt- s zsrtartalom mennyisgtl fgg. Pldul egy szelet teljes rls kenyr durvn evezés erg zsírvesztés az energiamennyisget tartalmazza, mint egy darab vaj 7 gazonban az sszettelk nagyon klnbz.

Hogyan raktrozza testnk a sznhidrtot? Evezés erg zsírvesztés sznhidrt glikognknt az izomban s a mjban raktrozdik. A glikogn egy nagy molekula, amely tbb glkzegysgbl ll. Azonban a test csak egszen csekly mennyisget kpes raktrozni. Ugyangy, mint az autkban az zemanyagtartly, a test is csak bizonyos mennyisget tud megtartani. Egy tlagos testben a raktrozott glikognmennyisg kb. Ez megfelel kcal-nak, s elegend lenne 1 napra, ha semmit nem ennnk. Ezrt van az, hogy az alacsony sznhidrttartalm ditnak ksznheten az emberek az els napokban nagy slyt vesztenek.

Az elvesztett sly majdnem teljesen az elvesztett glikogn s vz kvetkezmnye. Az llkpessgi sportolknak nagyobb az izomglikogn-koncentrcija.

Az izomtmeg nvekedse nveli a glikogn-raktroz kpessget. A mjglikogn feladata, hogy megtartsa a vrcukorszintet nyugalmi llapotban s hoszszabb edzs sorn. Kevs cukor van jelen a vrben kb.

Súlyzós edzés és a zsírégetés

Ez teszi lehetv a test normlis mkdst. Hogyan raktrozza testnk a zsrt? A zsr zsrszvetknt raktrozdik a testnk majdnem minden rszben. A zsr egy kis mennyisge, kb. A raktrozott mennyisg a test klnbz rszein az egyn hormonlis szintjtl s genetikai felptstl fgg.

Egy tlagos 70 kg-os emberben kg zsr van. Nagyon keveset tudunk az ellen tenni, ahogyan a testnk elosztja a zsrt, de hatrozottan meg tudjuk vltoztatni azt a zsrmenynyisget, amit raktrozunk. Ez lesz lthat a 7. Valsznleg mindenki gy tallja, hogy alkatunk hasonlt az egyik vagy mindkt szlhez. A frfiak ltalban az apjukra, mg a nk anyjukra hasonltanak. A ni hormonok kedveznek a csp s a comb krli zsrraktrozshoz, a frfihormonok nvelik a zsrraktrozst a test kzepn.

Ezrt van, hogy a nk ltalban krte", a frfiak alma" alakak. Hogyan raktrozza testnk a fehrjt? A fehrjt nem gy raktrozzuk, mint ahogyan a sznhidrtot s a zsrt. A fehrjk az izmokat s a szervek szveteit kpezik, teht fknt ptanyagknt hasznljuk fel, nem pedig energiaraktrknt.

Azonban a fehrjk le tudnak bomlani, ha szksges, hogy energit szabadtsanak fel. Melyik tpanyag a legfontosabb az edzsen? A sznhidrtok, a zsrok s a fehrjk mindannyian kpesek a gyakorlatokhoz szksges energit biztostani, mindegyiket lehet szlltani, s le lehet bontani az izomsejtekben.

Az alkohol azonban nem hasznlhat kzvetlenl az izomban energiaknt az edzs alatt, s nem szmt, hogy milyen kemnyen dolgozunk. Csak a mjnak vannak olyan specilis enzimjei, amelyek lebontjk az alkoholt.

Nem tudjuk gyorsabban lebontani azzal, hogy ersebb edzst vgznk. A mj lland sebessggel vgzi dolgt. Ne gondoljuk, hogy kidolgozhatunk magunkbl nhny pohr italt azzal, hogy elmegynk futni, vagy megiszunk nhny pohr kvt!

A fehrjk nem jrulnak lnyegesen hozz az zemanyag-keverkhez". Csak akkor jtszanak fontosabb szerepet az energiaelltsban, amikor hosszabb vagy intenzvebb edzsrl van sz.

Az ATP-termels az edzsek legtbb formjban fleg a sznhidrtok s a zsrok lebontsbl evezés erg zsírvesztés. Mikor hasznlunk fehrjt az energiatermelshez? Rendszerint az energia nagy evezés erg zsírvesztés nem fehrjbl szrmazik, de a fehrjk fontos szerepet tlthetnek be erteljes s hosszabb edzs sorn, amikor a glikognraktrak kirlnek. Pldul egy maratoni futs utols rszben vagy egy hossz tv kerkprversenyen, ami- 12 Modern sporttpllkozs 1.

Mi az a zsírégetés

Egy olyan idszakban, amikor valaki alacsony sznhidrttartalm ditt folytat, a glikogn kevs lenne, gy tbb fehrjebontsra lenne szksg ahhoz, hogy a szervezetnek elegend energija legyen. Az elvesztett testsly fele szrmazik fehrje izom -vesztsbl azoknl, akik alacsony kalria- vagy sznhidrttartalm ditt folytatnak. Sokan gy gondoljk, ha kirtik a glikognraktrakat azzal, hogy ilyen ditn vannak, rknyszerthetik a testket arra, hogy tbb zsrt bontsanak le, s gy vesztsenek slyt.

Ez viszont nem gy van: ugyanis ezzel azt kockztatjk, hogy ugyangy vesztenek zsrt, mint izmot. De ms htrnyai is vannak ennek, amirl a 8. A testnek hrom klnbz energiarendszere van, melyeket klnbz fizikai aktivitskor hasznlhat fel. ATP-PC foszfagn rendszer 2. Anaerob glikolzis vagy a tejsavrendszer 3. Az aerob rendszer - magban foglalja a glikolzist sznhidrt s a lipzis zsr rendszereket. Pihen llapotban az izomsejtek csak nagyon