Fogyhat-e a fizikai aktivitástól


Ugrás a kapcsolódó cikkekre A súlyfelesleg bizony nem csak női probléma, sőt, statisztikák szerint a súlyproblémák túlsúly, elhízás, extrém elhízás összességében gyakrabban érintik a férfiakat, mint a nőket!

EXTRA AJÁNLÓ

Fogyni tehát a férfiak is szeretnének, még ha talán nem is nagyon tűnik úgy a magazinokat és hirdetéseket látva. Sokakban felmerülhet azonban egy fontos kérdés: másképp fogynak-e a férfiak, mint a nők? És ha igen, akkor mire kell egy férfinak jobban odafigyelnie, ha hatékony zsírégetés és testsúlycsökkentés a célja?

Cikkünkből megkapják a férfiak a válaszokat! Fogyás, zsírégetés: a férfiak bizonyos előnyökkel indulnak A férfiak eltérő fizikai és biológiai adottságokkal rendelkeznek, sőt, életmód- és szokásbeli különbségek is vannak a két nem között.

Tipp: így nyomd a kardiót izomveszteség nélkül!

Mindezeknek köszönhetően a férfiak alapból bizonyos előnyökkel tudnak nekivágni az ideális testsúly elérésének. Testösszetétel A fogyhat-e a fizikai aktivitástól a csont, a zsír, a víz és az izom százalékos aránya az emberi szervezetben.

Az egyik legfontosabb különbség a két nem között, hogy a férfiak testén több izom és kevesebb zsír van, mint a nőkén. Miért számít ez a fogyás szempontjából?

5 dolog amitől hízol és 5 amivel fogysz!

Bizonyított tény, hogy az izom több kalóriát éget el, mint a zsír, még nyugalmi állapotban is! Edzés során pedig különösen előnyös, ha valaki nagyobb izomtömeggel rendelkezik.

Fogyókúra férfiaknak: a legfontosabb tudnivalók

Aktivitási szint Számos kutatás kimutatta, hogy a férfiak többet sportolnak, és általában véve fizikailag aktívabbak, mint a nők — függetlenül az életkortól. A magasabb aktivitási szint több elégetett kalóriát jelent. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy minden férfi aktívabb minden nőnél, a vizsgálati eredmények átlagot mutatnak, vagyis nyilvánvalóan vannak a férfi átlagtól többet mozgó nők, vagy a női átlagtól is kevesebbet mozgó férfiak.

Egyéb különbségek A férfiak jellemzően gyorsabban kezdenek el fogyni, míg a nők szervezete fogyókúra esetén először tartalékolni kezd, amitől lelassul az anyagcseréjük.

fogyhat-e a fizikai aktivitástól

A férfiak tüdőkapacitása is nagyobb, ami azt jelenti, hogy keményebben és hosszabb ideig képesek edzeni, mint a nők. A nők hormonális felépítése is más, sokkal több ösztrogén található a szervezetükben, ami zsírraktározó hormon.

Fogyókúra férfiaknak: a legfontosabb tudnivalók A következőkben néhány alapvető tippet, szabályszerűséget osztunk meg azokkal a férfiakkal, akik szeretnének megszabadulni a súlyfeleslegüktől. Természetesen ezek nem szigorú törvények, inkább csak irányelvek, amelyeket ajánlott az egyéni adottságokhoz, célokhoz, és életvitelhez igazítani.

Kapcsolódó cikkek

Kalóriabevitel A testsúlycsökkentéshez mindenképp kevesebb kalóriát kell bevinni, mint amennyit a szervezet eléget. A gyorsabb fogyás érdekében megduplázható ez a szám.

A legtöbb, férfiaknak szánt diétás étrend napi kalóriával számol, ugyanakkor nagyon is lényeges tényező az életkor és a fizikai aktivitás szintje.

fogyhat-e a fizikai aktivitástól

Ez a szigorú számolgatás természetesen nem szólhat egy életre, a naplózás lényege, hogy hét alatt kiismerjük saját étkezési szokásainkat és nagyjából tisztában legyünk adott ételek kalóriasűrűségével. Makro- mikro- és egyéb tápanyagok bevitele A makrotápanyagok közül a legfontosabb, amire egy fogyni vágyó férfinak mindenképp figyelnie kell, a fehérje. A nagyobb izomtömeg táplálása, a zsírmentes izom megőrzése, illetve fogyhat-e a fizikai aktivitástól teltségérzet és az anyagcsere fokozása miatt is fontos, hogy a diétás étrend fehérjében gazdag legyen.

fogyhat-e a fizikai aktivitástól

A fehérje emésztése százalékkal növelheti az anyagcsere sebességét, míg a szénhidrátoké vagy zsíré csak százalékkal! A fehérjék építőkövei az aminosavak, amelyek közül az esszenciális aminosavakat az emberi szervezet nem képes előállítani.

Kitűnő forrásai ezeknek az esszenciális aminosavaknak a halak, a szárnyasok, a tojás, a tejtermékek, a szója, a quinoa, a lenmag, a chia mag, miért kellene fogynom a hajdina.

A megfelelő fehérjebevitel mellett feldolgozatlan, teljes szénhidrátokat zöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek, teljes kiőrlésű gabonák és egészséges zsírokat pl. A rostoknak ugyancsak fontos szerepe van a fogyásban, többek között segítenek a vércukorszint kiegyensúlyozásában és a szemeteszsákok fogyás növelésében.

További cikkeink a témában

Férfiaknak napi 38 gramm rost bevitele ajánlott, de sokan még a felét sem érik el ennek. Zöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek és teljes kiőrlésű gabonák a legjobb rostforrások.

Általában egyszerre több tényező miatt kezdenek felszaladni a plusz kilók, pl.