Fogysz a menstruáció során


  • 4 dolog, ami megzavarja a menstruációs periódusod | Well&fit
  • 4 ok, amiért hízhatsz menstruáció alatt | Well&fit
  • Állkapocs fogyás botox költség Sydney
  • A hormonok játéka Ösztrogénszintünk változása is hozzájárul a súlynövekedéshez: ennek a hormonnak a szintje a menstruáció nk előtt megemelkedik, fokozva szervezetünk vízvisszatartását.

Mennyire befolyásolja a menstruációs ciklusod az alakformálást? Hogyan hatnak a női hormonok a szervezetedre a különböző menstruációs szakaszokban? A női menstruációs ciklus okozta hormonváltozások nem csak a kedélyállapotodra hat ki, hanem az alakformálásodra is.

Kapcsolódó cikkek

Hogyan befolyásolja a női hormonok ciklikus alakulása az alakformálásodat? Biztosan észrevetted már magadon, hogy időnként érthetetlen módon könnyebben megy az edzés és a diéta, néha pedig fogcsikorgatva is alig. Azt is tapasztalhattad, hogy a menzesz közeledtével a benned lakozó kisördög non-stop üzemmódba kapcsol, és mantrázva duruzsol a füledbe, és nem a párolt brokkoli fogyasztására noszogat.

Ezek hátterében nem feltétlenül az áll, hogy nem akarod eléggé a kitűzött célodat, vagy hogy a motivációd elfakult.

Menstruációs ciklus és alakformálás

Lehet, hogy a menstruációs ciklusod, a hormonális körforgás hatása az, ami miatt  könnyebben vagy éppenséggel nehezebben megy az, hogy tovább haladj a kitűzött céljaid felé. Menstruációs ciklus Hogyan hat a női hormonális ciklus az alakformálásodra?

Ehhez nézzük meg a különböző ciklusokat! A női menstruációs ciklus naponta ismétlődik és 4 szakaszból áll.

További ajánlott fórumok:

Élettani háttér: A menstruációt mindenki máshogy éli meg. Ilyenkor általában csökken a sportteljesítmény, az alhasi görcsök, has és mellfeszülés sokaknál okoz problémát, nem csak mentálisan, hanem fizikálisan is. Ha kisebb kellemetlenségekkel jár, akkor viszont nem befolyásoló tényező a menzesz. Sok nő azon a véleményen van, hogy a sport enyhíti a görcsös panaszokat, de mivel mindannyian mások vagyunk, ezért a legokosabb döntés, ha hallgatsz a tested jelzéseire.

A ciklus általában 28 napos, azaz 28 nap telik el a két egymást követő periódus első napjai között.

Sportintenzítás: Ha a tested nem kívánja a sportot, akkor az első napban pihenj, vagy alacsony intenzitású mozgásformát válassz, kis súlyokkal dolgozz. Ha nem jelent különösebb problémát, akkor viszont lazán legyinthetsz. A vérveszteség miatt csökkenhet a teljesítmény, mivel a vér oxigénszállító képessége is csökken, és a vérrel sok vas is távozik a szervezetből.

Fogyás az Ön menstruációja alatt

Alakformálás: A hormonális hatások miatt ebben a szakaszban az alakformálásod hatékonysága fogyhatok 12 nap alatt legalacsonyabb, a szervezeted jobban köti a vizet. Minél alacsonyabb a testzsírszázalék, annál kevésbé észleled a vizesedés tüneteit.

gabbie hanna fogyás

Élettani háttér: Általában a ciklus Az agyalapi mirigy már a vérzés alatt egy FSH follikus stimuláló vagy tüszőserkentő nevű hormont kezd el termelni, melynek hatására a petefészekben található tüszők elkezdenek érni. A peteérést segíti, hogy ebben a szakaszban a petefészekben megindul az ösztrogén termelés is.

Sportintenzítás: A teljesítményed jelentősen javul, és ez nem csak a távozó vízfeleslegnek köszönhető.

215 font súlycsökkenés

Ilyenkor vagy képes a legnagyobb terhelésre, a szervezeted a hormonális hatásoknak köszönhetően jobban tolerálja a diétát is. Alakformálás: A leghatékonyabb időszak az alakformálás szempontjából használd ki az élettani hátterét.

Menstruációs ciklus és alakformálás Mottó: Itt a legjobb alkalom a célod eléréséhez!

1. Veszítenem kell a testsúlyomból...

Élettani háttér: Ez a szakasz a ciklus közepe. Az ösztrogén hatására az agyalapi mirigyben LH luteinizáló hormon kezd termelődni, amikor ez a szint eléri a maximumot, a tüsző megreped és kilökődik a petesejt, ami megkezdi lassú vándorlását a méhüreg felé.

rhonda martin fogyás

Sportteljesítmény: Ebben a szakaszban is jó a sportteljesítmény, könnyebbnek érezheted ugyanazt az edzést, ami az ösztrogén hormonnak köszönhető, mivel teljesítményfokozó  hatása van. Ugyanakkor a sérülés veszélye itt fogysz a menstruáció során legmagasabb, tehát alaposan melegíts be, a gyakorlatok végrehajtásánál fokozottabban figyelj a szabályosságra, és a levezetést se blicceld el! Alakformálás: Az alakformálás szempontjából szintén hatékony időszak, használd ki a szuper lehetőséget! Élettani háttér: A sárgatest az LH hatására a visszamaradt tüsző átalakulásával jön létre és progeszteront termel, ami a beágyazódást segíti: a méhnyálkahártya megvastagszik, tápanyagot halmoz fel.

A menstruációs ciklusodtól nem csak a hangulatod és a peteérésed ideje függ. A szervezetedben zajló hormonális változások hatással vannak a súlyodra is. Az alábbi diétával menstruációs ciklusodnak megfelelően veszíthetsz fölös kilókat. Az alábbiakban megtudhatod, hogyan is működik.

Ha nincs terhesség, akkor a sárgatest tönkremegy, megszűnik a progeszteron termelődése, a  megvastagodott méhnyálkahártya pedig leválik. Sportteljesítmény: A progeszteron hatására megemelkedik a test hőmérséklete, illetve a megnövekedett hőmérséklet miatt a nyugalmi pulzus és az edzés alatti pulzus is megnövekszik.

fogyni szórakozás közben

Ilyenkor a szervezet kevésbé hatékonyan tudja leadni a test hőmérsékletét, később kezdesz el izzadni, csökken a bőr felé áramló vér mennyisége és a sejtek tágulása.

Szintén a sárgatest hormonnak köszönhetően nő a légzésszám, ami sportoláskor akár légszomjhoz is vezethet. Ugyanakkor az állóképességi sportokban ilyenkor jobb a teljesítmény, mivel jobb a zsírmobilizáció és a glikogén felhasználás.

a balett segít elveszíteni a hasi zsírokat

Kevesebb laktát fogysz a menstruáció során az izomzatban, nehezebben savasodik az izomzat, így hosszabb időn keresztül leszel képes edzeni, kisebb fáradással és nagyobb intenzitással. Alakformálás: A premenstruációs szakaszban megnövekedhet a testsúlyod, ami főleg a vízvisszatartásnak, valamint az elektrolitok egyensúlyának változásának, és a fokozott glikogénraktározásnak köszönhető.

Gyakran felfúvódhatsz, a végtagok is megduzzadhatnak.

4 dolog, ami megzavarja a menstruációs periódusod

A jobb teljesítmény mellett azonban az alakformálás hatékonysága alacsonyabb lehet, mivel a hormonoknak köszönhetően megjelenik a kívánósság, és a farkaséhség. Miért fontos a menstruációs ciklusod rendszeressége?

  1. Tényleg hízunk menstruáció előtt és alatt?
  2. Vérzékenység - Erős fogyókúra is kiválthatja Szerző: Trombózisközpont - Dr.
  3. Zsírégető wpi
  4. Mennyit "csal" a mérleg a menstruáció alatt?
  5. Happy way zsírégető utasítások
  6. Под этим космическим взором Элвин не чувствовал страха и тревоги.

Azon túlmenően, hogy egészséges élettani hátteret feltételez, amellett általánosságban elmondható, hogy a normális hormonháztartású, szabályos ciklusú nők mindig eredményesebbek a sikeres alakformálásban. Ha tehát úgy érzed, hogy teljesítményed ok nélkül rosszabb, akkor gondold át, a ciklusod éppen melyik szakaszában vagy!

A sport azonban mindig jó hatással van a szervezetedre, a tested örül, ha foglalkozol vele, és nem a csokis fánkkal való kényeztetéssel!

  • Hol tart a ciklusod? Ha itt, 6 kilót fogyhatsz 4 hét alatt - Fogyókúra | Femina
  • Vérzékenység - Erős fogyókúra is kiválthatja
  • Fogyni skála
  • Hogyan hatnak a női hormonok a szervezetedre a különböző menstruációs szakaszokban?

Ha ledönt a lábadról a menzesz, akkor ne erőltesd a mozgást, de tudd, hogy a rendszeres, bármilyen jellegű sport segít a kellemetlen tünetek csökkentésén! Ráadásul fogysz a menstruáció során menstruációt megelőző lelkileg és hangulatilag érzékenyebb napokat is könnyebben vészeled át sportolással!

Te is megérzed a menzesz közeledtét?