Női zsírvesztés testtípus szerint


Edzés tippek

Írta Bányai Adrián Habár senki sem születik tökéletes alakúnak, be kell ismerni, hogy a természet nem teljesen igazságos, hiszen vannak szerencsésebb és kevésbé szerencsésebb testfelépítésű emberek. Ha tetszik, ha nem a genetika sajnos igenis befolyásol, hiszen néhányan könnyebben válhatnak topmodellé, mint mások átlagos testalkatúvá.

lefogyhat egy beöntés után

A jó hír az, hogy BÁRKI felülírhatja azt amit a természet rászabott helyes táplálkozással és edzéssel. Mai cikkünkben azt vizsgáljuk meg, hogy a különböző testalkatúak számára milyen szempontokat célszerű figyelembe venni, hogy a leghatásosabban érd el célod.

Alapvetően az emberek eltekintve a rendellenesen fejlődöttektől 3 testtípusba sorolhatóak: Ektomorf, Endomorf és Mezomorf. Az alábbiakban segítünk hogyan ismerd fel Te melyikbe tartozol és női zsírvesztés testtípus szerint alakítsd át étkezésed és edzésed ennek megfelelően.

Gyors anyagcseréjének köszönhetően fizikuma száraz, izmai definiáltak, de méretük kisebb, mint a másik két típusé.

fogyjon 30 napos alkalmazásboltban

Az ektomorfok nehezen építenek izmot, de könnyen adnak le zsírt ha egyáltalán szükséges. Hogyan étkezz, ha az ektomorf testtípus jellemző rád?

Egyél, amennyi csak beléd fér! Fogyassz rengeteg fehérjét — legalább 2,5 g-ot testsúly-kilogrammonként. Ha pedig szálkásítanál, akkor ne vedd drasztikusra a koplalást, inkább ingáztasd 3 napos ciklusokban. Igyál napi 3 liter vizet, aludj sokat és kerüld a streszt!

leghatékonyabb módja a gyors fogyásnak

Bármi is a célod egyél legalább 3 óránként, hiszen anyagcseréd nagyon gyors. Hogyan eddz ha ektomorf testtípus jellemző rád? 60 év felett gyorsan fogy eddz túl sokat és ne is túl hosszan!

Heti másfél órás edzés számodra elég lehet.

Peak GYM edzőtermek

Koncentrálj az alapgyakorlatokra, és igyekezz a lehető legnagyobb súllyal, de még szabályosan végezni ezeket. Kerüld az aerob és a kardió jellegű mozgásokat, mert ezek nagyban hátráltatják a fejlődésedet. Ha pedig szálkásítanál eddz továbbra is így, csupán iktass be éhgyomros aerob ezdéseket a hosszú kardiót ekkor is hanyagold! Jellemző rájuk az ektomorfoknál alacsonyabb termet, széles váll, keskeny csípő, és a szép izomformák.

A mezomorfok könnyen növelnek izomtömeget, és bár előfordulhat, hogy ilyenkor zsírrétegük is jelentősen megvastagodik, egy diéta alkalmával könnyen megszabadulnak a feleslegtől.

fogyás pánikrohamokban

Hogyan étkezz, ha a mezomorf testtípus jellemző rád? Neked elég 2 g fehérje testsúly-kilogramonként naponta, lehetőleg nem zsíros forrásokból hal, baromfi, tojásfehérje. Egyél szer naponta, egészítsd ki az étrended fehérjeporokkal. Ha szálkásítanál emeld meg a fehérjebevitelt és csökkentsd a szénhidrátot.

Hormonális testtípusok

Hogyan eddz ha a mezomorf testtípus jellemző rád? Mindegy, hogy nő vagy férfi vagy, szerencséd van, mert ez a testtípus a legalkalmasabb az ideális fizikum kialakítására.

Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

Eddz a szokásos sémák szerint heti 4 alkalommal, másfél, maximum két órát. Ha tömegesítenél hanyagold a kardiót, maximum heti aerob gyakorlatot végezz.

Fordítsd a hátrányaidat az előnyödre! Endomorf, azaz hízékony a testalkatod? Ne legyen ez akadály, hiszen sok olyan tulajdonságod van, ami segíti az izomépítést - csak meg kell tanulnod bánni a testeddel!

Ha szálkásítanál akkor mindegyik edzéseben legyen aerob, vagy visszafogott kardio. Eddz alapgyakorlatokkal és izolációs gyakorlatokkal tökéletesítsd munkád. Legtöbbször súlyfelesleg is van. Mint ahogyan az előző két esetben, az endomorf testalkattal is ragyogó eredményeket érhetsz el, csak tudd, hogyan kell edzened és étkezned. Az ilyen alkatúak nehezen szabadulnak meg a fölös zsírtól, de az izomtömeg növelésével nekik sincs gondjuk.

Így eddz testtípusodnak megfelelően!

Hogyan étkezz ha az endomorf testtípus jellemző rád? Fogyassz sok zöldséget!

rádiófrekvenciás zsírvesztés

Gyümölcsöt inkább a reggeli órákban egyél. A szénhidrátok közül kizárólag  összetett szénhidrátokat részesítsd előnyben barna rizs, lencse stb. Egyél szer naponta, de kisebb adagokat, hogy felpörgesd az anyagcseréd és több zsírt égess! Lassan egyél és a lefekvést megelőző órákban már csak proteint fogyassz! Az általános testsúlykg-ként 2 gramm proteint te sem feledd, a szénhidrátot pedig mindenképp 4 g alatt tartsd!

Igyál sok vizet és termogenikus hatású női zsírvesztés testtípus szerint pl zöld tea. Számodra a szálkásítás jelenti a legnagyobb kihívást, ezért ebben a fázisban érdemes 3 naponta 1 nagyon alacsony, vagy teljesen szénhidrátmentes napot is beiktatnod, de izomtömegnövelés időszakában is hasznos ha ingáztatod a szénhidrátbevitelt.

Hogyan eddz ha az endomorf testtípus jellemző rád? Eddz minden héten legalább 4 alkalommal, de ha jól bírod lehet több is.

Melyik fogyókúratípusba tartozol? - Fogyókúra | Femina

Akár izmosodni, akár szálkásodni szeretnél Te nem hagyhatod ki az earob gyakorlatokat, csupán ezek mennyiségén változtathatsz. Ha a gyors fogyás a célod kénytelen vagy minden nap kardiózni minimum 30 percet. A súlyzós gyakorlatok közül végezhetsz alacsony és magas ismétlés számúakat vegyesen, azonban számodra fokozottan igaz hogy a konyhában dől el mit hozhatsz ki magadól!

Ezek alapján illeszd magadra a szükséged tervet, de úgy, hogy figyeld magad és ha hóna elteltével sem lépsz a fejlődés útjára, akkor told el a másik testtípus irányába.

Oszd meg ezt a cikket, és 3 Clean Pontot kapsz bejelentkezés szükséges!