Optimális alvás a fogyáshoz. Első alapszabály - Tartsuk be a tápanyagok helyes arányát!


Végre itt a jó idő, egyre kevesebb réteg ruhát kell hordanunk és lassan, de biztosan beindul a strandszezon. A tavasz kezdete a fogyókúrázók számára legalább akkora motivációt jelent, mint az újévi fogadalmakat követő év eleje.

Egyre több embert látni gyümölcslével a kezében, méregtelenítünk, kozmetikushoz optimális alvás a fogyáshoz és a megcsappant lelkesedés után a fitnesztermek újra teljes létszámmal üzemelnek.

Kapcsolódó cikkek

Vagyonokat költünk arra, hogy szépek és egészségesek legyünk. Csak egy valamiről vagyunk hajlamosak megfeledkezni: a pihentető alvás fontosságáról… Mi tavaly ilyenkor egy spinning órára neveztünk be Miközben sokszor sportot űzünk a kialvatlanságból, nem értjük, hogy a testmozgás és a megfelelő étrend mellett miért csak alig-alig olvadnak le pluszkilók.

Pedig az alváshiányos állapot több szempontból is akadályt gördít az álomalak és közéd. Kevesebb alvás, nagyobb étvágy?

Hizlal a kevés alvás! De hogyan? - HáziPatika

A kialvatlanság dupla fronton is árt a kitartani vágyó fogyókúrázóknak. Egyrészt növeli a ghrelin szintünket, másrészt csökkenti a leptinét.

Ez közérthetően annyit tesz, hogy míg az egyik oldalról az éhségérzet nő, addig a mások oldalon a jóllakottságérzet csökken. Nem hangzik túl kecsegtetően, ugye?

Egy fagyi nem fagyi… Gondolj csak bele! Alvás közben a jóllakottságért felelős leptin szintünk emelkedett, majd amikor napközben elkezd csökkenni, a szervezetünk jelzi, hogy táplálékra van szüksége.

De az alváshiány hatására ez az egyensúly felborul, ezért csak a tervezettnél sokkal több táplálék bevitelével tudod csillapítani az éhséget.

Érdemes átgondolnia, mennyit és hogyan alszik.

Tehát ha nem alszol rendesen, számíthatsz rá, hogy ezek ketten bizony veszélyes elegyet optimális alvás a fogyáshoz a fogyókúrád ellen! A túlsúlyhoz vezető út… Alváshiánnyal van kikövezve!

Benkovics Péter – A biztos fogyás táplálkozási aranyszabályai

Ha azt hitted, hogy a kevés alvást megúszod egy kis éhségérzet növekedéssel és jóllakottságérzet csökkenéssel, akkor sajnos el kell, hogy keserítselek. Emellett ugyanis testünk energiafelhasználása is mérséklődik, kevesebb kalóriát égetünk el, az anyagcserénk pedig lassul. És mielőtt legyintenél, hogy nem eszik olyan forrón a kását: sajnos már egy rossz éjszakát követően is érzékelhetők a negatív következmények.

Az American Journal of Clinical Nutrituon tanulmánya alapján a normál alvók energiafelhasználása nyugalmi állapotban 5 százalékkal magasabb volt, mint a kialvatlan társaiknak. Ugyanez az arány az étkezések után még inkább szembetűnő: itt a kipihent páciensek energiafelhasználása már 20!

Ráadásul miközben az energiafelhasználásunk csökken, a stresszhormon szintünk nő.

6 tipp a pihentető alváshoz, a hatékony méregtelenítéshez és a fogyáshoz

A feszült, nyugtalan időszakokat pedig jó néhányan szintén hajlamosak evéssel kompenzálni. Ördögi kör.

optimális alvás a fogyáshoz nincs fogyás első hét paleo

És akkor még nem beszéltünk olyan tényezőkről, mint alváshiányt követő megemelkedett vércukorszint vagy a rendszeresen rosszul alvók és a diabétesz kialakulása közötti összefüggés. Több idő, több evés! Ezt szinte magyarázni sem kell. Ugye veled is előfordult már, hogy sokáig maradtál fenn, az éjszaka közepén pedig egyszer csak eszedbe jutott, hogy vajon akad-e egy kis nassolnivaló a hűtőben?

Az elv pofonegyszerű, minél több időt töltesz ébren, annál nagyobb a valószínűsége az evésnek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Pennsylvania Egyetem kísérlete, amelynél az alanyokat egy héten keresztül két csoportba osztották.

Az egyik csoport alvásideje este től reggel 8-ig tartott, míg a másiké hajnali 4-től szintén reggel 8-ig. A kutatás azzal zárult, hogy az alváskorlátozott alanyok súlya egy hét alatt akár 1 kilogrammot is gyarapodott. Ugyanis abban az időszakban, amikor a másik csoport már aludt, az éber résztvevők nagyjából kalóriát vittek be a szervezetükbe. És mint a mondás is tartja, sok kicsi sokra megy. Tehát feküdj le lehetőleg minden este optimális alvás a fogyáshoz, így másnap nemcsak kipihent, hanem egészségesebb is karcsúbb is leszel!

Egészségtelenebb ételek Aranyszabály, amit a diéta alatt tarts be: soha ne vásárolj élelmiszert kimerülten! Tudniillik, ha fáradtan megyünk bevásárolni, nagyobb az esélye, hogy magasabb kalóriatartalmú, egészségtelen ételeket fogunk választani.

Nagyjából ugyanaz a szituáció játszódik le ilyenkor, mint amikor üres hassal mész ki a boltba. A végeredmény általában az, hogy mindenféle felesleges pluszról meggyőzöd magad, amit később legszívesebben már visszacsinálnád.

Egye fene, ma ezt ebédelem!

optimális alvás a fogyáshoz app eltávolítani zsír tekercs

Egy kis érdekesség! Egy kísérletben résztvevők ugyanazt a reggelit kapták, hanna marin fogyás a csoport egyik fele kipihent volt, míg a másik fele csak keveset aludt előző este.

Figyelmedbe ajánljuk a következő megoldási javaslatainkat:

Miután elküldték őket vásárolni, kiderült, hogy a kialvatlan alanyok közel ! Rászed az agyad!

optimális alvás a fogyáshoz veszít, hogy megnyerje a fogyás kihívását

Egy svéd vizsgálatban kipihent és kialvatlan embereket arra kértek, hogy egy számítógépes program segítségével állítsák be a megjelenített étel szerintük ideális mennyiségét egy virtuális tányéron.

A fáradt résztvevők körülbelül 35 kalóriával becsülték többre a megfelelő adagot a kipihent társaikkal szemben — ebből következtethető, hogy álmosan valószínűleg nagyobb mennyiségű ételt érzékelünk átlagosnak. Ez persze nem tűnik optimális alvás a fogyáshoz soknak, de ha 5 étkezéssel számolsz, akkor napi kalóriáról beszélünk, ami havonta kalória, évente pedig Ez azt jelenti, hogy felkaptál magadra egy év alatt 9 kiló zsírt, csak azért, mert nem aludtál normálisan.

Kevesebb alvás, nagyobb étvágy?

Nem éri meg. Dóri, amikor az éjszakai utazás után egy kicsit túlzásba esett a rendeléssel. Nem jó fekhelyet használsz! Hiába töltesz el az ágyban órát, ha a minőségi alvásidőd ennek csak a töredéke. Az alvás az agyunk és a testünk tápláléka, ha azonban nem a testalkatodnak és alvási pozíciódnak megfelelő matracot használsz, könnyen lehet, hogy nem leszel kipihent. A kialvatlanság pedig a testsúlyunkkal kapcsolatosan a fenti következményekkel jár. Szóval nem csak azok veszélyeztetettek, akik önszántukból nem fekszenek le időben, hanem akik ugyan helyes mennyiségben, de nem optimális körülmények között pihennek.

Második alapszabály - Figyeljünk a napi energiabevitelre!

A jó matrac itt is nagyon fontos! Az alváshiány és testsúly kapcsolatában a legrosszabb szerintem az, hogy a leírt összefüggésekkel rengetegen nincsenek tisztában. És mivel így csak lassabban van a fogyókúrának látható hatása, kudarcként élik meg a teljesítményüket, csökken az önértékelésük és a valódi probléma megoldása helyett csak súlyosbodik a helyzet.

Pedig mennyivel egyszerűbb lenne az edzés és a táplálkozás mellett odafigyelni az egyik legalapvetőbb biológiai szükségletünkre, arra, hogy aludjuk ki magunkat éjszaka! Ha tetszett a cikk, támogasd a földalatti-alvásmozgalmunkat egy lájk vagy megosztás formájában!