Oxigénadósság éget-e zsírt, Muscle and Fitness testépítő és fitnesz magazin


A lényeg, hogy minden izomcsoportot olyan sűrűn és intenzíven megmozgassunk, hogy az anyagcsere oxigénadósság éget-e zsírt az edzés után több órával is fokozott maradjon. Egy es tanulmány támasztja alá ezt a állítást.

Peak GYM edzőtermek

A vizsgálatban a résztvevők egy 31 perces, 12 állomásos köredzést teljesítettek. Az oxigénadósságuk még 38 órával az edzés után is emelkedett volt. Ezek szerint, ha valaki hétfőn reggel 9-től ig sportol, annak még kedd éjszakáig emelkedett maradhat az anyagcseréje.

oxigénadósság éget-e zsírt

Annak hasznosságáról, hogy ha ebben a 38 órás időszakba még egy edzést beépítünk mennyiben befolyásoljuk az anyagcserénket nem született tanulmány, de a tapasztalat szerint erőteljesen. Az egész testet érintő szuperszettek, triszettek és a megfelelő ismétlsészámú köredzés a tejsavszint emelkedésével jár, ez a  magasabb szintű anyagcserét igényli. Annak van igazán értelme, ha együtt edzi az ember a lábait, hát, has és mellizmait, mert ezáltal több kalóriát éget el, használ fel.

Intenzív anaerob intervall edzés A második legfontosabb eleme a zsírégetésnek egy intenzív anaerob intervall edzés: ez több kalóriát éget el, mint a statikus edzés és jobban serkenti az anyagcserét, mint bármely más formája az állóképességi testmozgásnak.

Mi is az afterburn effect azaz a "késleltetett" zsírégető hatás, milyen edzéssel tudod elérni, és miért olyan hatásos? Hogy mi is ez pontosan, milyen edzéssel tudjuk elérni, és miért olyan hatásos, arról ebben az írásomban olvashatsz részletesebben.

A hátránya az hogy nagyon lúgosít. Egy a kilencvenes években  megjelent forradalmi tanulmányban az intervall 15 hetes program és az álóképességi edzést 20 hetes hasonlították össze. Az energiafelhasználás állóképességi edzés esetén: 28 kcal, míg intervall edzés során: Miképpen lehetséges ez? Talán az oxigén adósság, a fokozott enzimaktivitás, vagy jobb energia áramlás miatt.

oxigénadósság éget-e zsírt

Ez végső soron nem is számít. Még ha az intervall csoport ugyanannyi zsírt vesztett volna, mint az állóképességi, akkor is ugyanazt az eredményt, kevesebb idő alatt érték volna el.

TOP 5 ZSÍRÉGETŐ HIBÁM, amit elkövettem.. • Ezt NE csináld!

Az intervall edzés tehát hatásosabban építi le a zsírt, mint az állóképességi. Intenzív aerob intervall edzés Az aerob intervall edzés nem annyira intenzív.

Hasedzés tévhitek

Egy os kutatásban "Két hét nagy intenzitású aerob intervall edzés hatására nőknél jelentősen nőtt a zsír oxidációjának kapacitása edzés közben. Hét edzés szakasz két hét alatt, átlagos aktivitású nőknél edzés közben végbemenő zsírsavbontás tekintetében jelentős növekedést eredményezett az izom anyagcsere forgalmában. Egyszerűbben fogalmazva : Az intervall edzés hatására emelkedett a zsírbontásért felelős enzimek mennyisége és aktivitása.

Ennek eredményeként több zsír bomlik egyéb tevékenységek során is. Intenzív aerob állóképességi munka A negyedik módszer egy hatékony szív-és érrendszeri edzés.

oxigénadósság éget-e zsírt

Ilyenkor sok kalóriát égetünk el, de nem edzünk elég erősen ahhoz, hogy ez magas oxigénadóssághoz vezessen. Könnyű állóképességi munka Ezalatt okozhatja-e a fogyás az időszakok leállítását mindennapi tevékenységeket értünk, mint egy séta a parkban.

A törlés kéréséig Továbbá, ha Ön reklámüzentet kap tőlünk az e-mailben, emlékeztetni fogjuk Önt arra, hogy bármikor lehetősége van korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen leiratkozni. Sütik és web beacon-ok, névtelen információk a weboldalaink használatán keresztül A femcafe. A sütik olyan fájlok, melyek információt tárolnak az Ön merevlemezén vagy webes keresőjében. A sütik lehetővé teszik a weboldal számára, hogy felismerje, ha Ön korábban azt már meglátogatta.

Ez nem éget sok kalóriát, nem épít izomtömeget és fogyás inspo történetek jelentős oxigén adósság sem a tevékenység közben. A kutatások eddig nem bizonyították, hogy zsírvesztéssel járna az ilyen típusú aktivitás.

oxigénadósság éget-e zsírt

De ahhoz nagyon jó érveket kéne felsorakoztatniuk, hogy meggyőzzenek arról, hogy a több testmozgás káros  a testzsír csökkentésre. Kevés rendelkezésre álló idő esetén a súlyzós edzés a leghatékonyabb! Az általánosan elterjedt ajánlásokkal sokan nem értenek egyet.

oxigénadósság éget-e zsírt

Aki zsírt akar égetni kezdje mérsékelt aerob testmozgással, majd menjen át az intenzív aerob testmozgásra és ezt  folytassa intervall edzéssel. A  súlyokkal való edzés akkor kezdődjön, amikor a szóban forgó személy már megfelelő formában van.

Zsírfelhasználás: közepes zóna

Sok szakember viszont pont az ellenkezőjét javasolja, hisz aki átlagos, normális életet él és van munkája és családja aligha engedhet meg magának több időt edzésre. Ezért kell, hogy az edzés a lehető leghatékonyabb legyen, és hogy tisztázzuk először is, oxigénadósság éget-e zsírt mennyi idő áll a rendelkezésünkre.

Ennek alapján dolgozzunk ki egy edzésprogramot, ami mellé az egészséges táplálkozás elengedhetetlen tényező.

oxigénadósság éget-e zsírt