Zsírvesztés elmélet


Lehetséges-e a fogyás hasról vagy egyéb más testrészről?

zsírvesztés elmélet

Létezik helyi zsírégetés? Ezekre a kérdésekre adunk választ az alábbi cikkben. Szinte mindenki szeretné megváltoztatni bizonyos testrészeit. A derékvonal, a comb, a fenék és a karok olyan közös területek, ahol az emberek hajlamosak a felesleges testzsírt raktározni. A változások étrend és testmozgás útján történő elérése időt és erőfeszítést igényel.

Makrotápanyagok és az időbeli elosztás

A célzott zsírvesztés, más néven lokális zsírégetés mint például zsírvesztés elmélet fogyás hasról egy olyan testmozgás, amelyhez sokan fordulnak, amikor megpróbálják karcsúsítani testük bizonyos területeit. Ennek a módszernek azonban meglehetősen sok kétséges pontja van.

Ez a cikk részletesen áttekinti a helyi zsírégetés mögött álló tudományt. Mi a helyi zsírégetés? A lokális zsírégetés elméletét egy ideje népszerűsítik az egészség és fitnesz világában. Ennek alátámasztására azonban nincs sok bizonyíték. A fogyás hasról, avagy a helyi zsírégetés egy olyan célzott testmozgás, amelynek célja a zsír eltávolítása egy pontosan meghatározott testterületről. A lokális zsírégetésre példa a has edzése annak érdekében, hogy megszabaduljon a felesleges zsírtól a hasi részeken.

Ez a bizonyos testrészek célzásának elmélete népszerű, sok embert arra késztet, hogy az egész test gyakorlása helyett csak a problémás területekre koncentráljon.

A fogyás stilusteremto.huálkásítás elmélete – SPEEDFIT

A zsírégetés ezzel a módszerrel különösen vonzó lehet azok számára, akiknek korábban nehezen fogytak, vagy más módszerekkel nem sikerült elérniük a kívánt eredményt. Miért akarják zsírvesztés elmélet csökkenteni a zsírokat bizonyos területeken?

Számtalan oka van annak, hogy az emberek fogyni akarnak, többek között az egészség javítása és a krónikus betegségek, például a szívbetegségek és a cukorbetegség kockázatának csökkentése. Vannak, akik hajlamosak a túlsúlyt arányosan viselni, míg mások bizonyos területeken, mint a fenék, zsírvesztés elmélet comb vagy a has, testrészeken halmozzák fel a töbletsúlyt. A nem, az életkor, a genetika és az életmód egyaránt szerepet játszik a súlygyarapodásban és a test makacs területeinek felhalmozódásában.

Például a nők testzsírszázaléka magasabb, mint a férfiaké, és hajlamosak a felesleges zsírt a combokban és a fenékben zsírvesztés elmélet, különösen gyermekkorukban.

zsírvesztés elmélet

Másrészt a férfiak egész életük során nagyobb valószínűséggel híznak a derék tájékra. A súlygyarapodás nagyon frusztráló lehet, és sok ember számára könnyebb alternatívákat kereshet, mint diétázni vagy aktivitási szintjét növelni. A helyi zsírégetés arra a meggyőződésre hívja fel a figyelmet, hogy a problémás területeken az izmok megdolgoztatása a legjobb módszer a zsír elégetésére az adott helyen. De sajnos a zsírvesztés nem így működik, és kevés tudományos bizonyíték támasztja alá ezt az állítást.

Hogyan működik a zsírvesztés Annak megértéséhez, hogy a helyi zsírégetés csökkentése miért nem lehet hatékony, fontos megérteni, hogy a test hogyan égeti a zsírt.

zsírvesztés elmélet

A sejtjeiben lévő zsír trigliceridek formájában található meg, amelyek olyan raktározott zsírok, amelyeket a test felhasználhat energiához. Zsírvesztés elmélet energiára égetné őket, a triglicerideket kisebb szakaszokra kell bontani, úgynevezett szabad zsírsavakra és glicerinre, amelyek képesek bejutni a véráramba. A testmozgás során az üzemanyagként felhasznált szabad zsírsavak és glicerin a test bármely részéből származhatnak, nem pedig kifejezetten a testmozgás területéről.

A fogyás ill.

A tanulmányok többsége lerombolta a helyi zsírégetés mítoszát. Azon túl, hogy nincs összefüggésben a test zsírégetésével, számos tanulmány kimutatta, hogy a lokális zsírégetés csökkentésére tett próbálkozások hatástalanok.

Például egy olyan vizsgálatban, amelyben 24 ember vett részt, akik hat héten keresztül csak hasi edzést végeztek, nem találtak jelentősebb zsírcsökkenést a hasi területeken.

zsírvesztés elmélet

A kutatók azt találták, hogy bár előfordult némi zsírvesztés, azt az egész testre általánosították, nem pedig a célzott testrészre. Számos más tanulmány hasonló eredményeket hozott, amelyek arra a következtetésre jutottak, hogy a lokális zsírégetés nem valósítható meg. Az általános zsírcsökkentésre a zsírvesztés elmélet gyakorlatok a következők: Szív- és érrendszeri testmozgás: A kardió, például a futás és a kerékpározás, nagy izomcsoportokat használ, zsírvesztés elmélet bebizonyosodott, hogy hatékonyan kalóriát éget.

Különösen hatékony lehet a makacs hasi zsír megolvasztásában. Tanulmányok azt mutatják, hogy a HIIT hatékonyabb lehet a zsírégetésben, mint az normál intenzitású kardió edzés. Egész testes gyakorlatok: A test egyik területére való összpontosítás helyett az egész testen végzett testmozgás, több kalóriát éget el és több zsírvesztést eredményez, mint a célzott izomtónusos gyakorlatok.

A hatékony zsírégetés elmélete és számításai, Ideális zsírégetési arány

Gyakorlatok kombinálása: A rezisztencia edzés és a kardiovaszkuláris testmozgás kombinálása hatékonyabbnak bizonyult a kilók leadásában, mint hogy csak egyfajta testmozgásra összpontosítson. A nagy intenzitású edzés, az egész testet érintő mozgások és a szív- és érrendszeri testmozgás nagyon hatékonyak a fogyáshoz és a tonizáláshoz.

zsírvesztés elmélet

Valójában az egészségtelen ételek választása vagy a túlevés gyorsan visszafordíthatja az edzőteremben végzett kemény munkát. Tanulmányok kimutatták, hogy a testmozgás önmagában nem hatékony a fogyáshoz, hacsak nem teszünk tudatos erőfeszítéseket a kalóriabevitel ellenőrzésére és az egészséges ételek zsírvesztés elmélet. A fogyáshoz kombinálja a következő diétás tippeket testmozgással: Ellenőrizze az adagjait: Az ételadagok kordában tartása kulcsfontosságú a fogyás során.

Az étkezési adagok csökkentésének egyik módja az, ha kisebb tányérokat használ, vagy mérje ki az adagokat. Fogyasszon sok rostot:A rostban gazdag élelmiszerek teltségérzetet okoznak, így kevesebbet tud enni. Például a rostokban gazdag saláta elfogyasztása étkezés előtt hatékony zsírvesztés elmélet a kilók leadására. Korlátozza a feldolgozott ételeket és a hozzáadott cukrot: A fogyáshoz elengedhetetlen a feldolgozott élelmiszerek, például cukorka, chips, sütemények és gyors ételek visszaszorítása.

Miért akarják egyesek csökkenteni a zsírokat bizonyos területeken?

A cukros italok, a gyümölcslé és a sportitalok elhagyása szintén segíthet a fogyásban. Fogyasszon fehérjében gazdag ételeket: A fehérje segít abban, hogy jóllakjon, és csökkentheti a túlevést. Tanulmányok kimutatták, hogy a fehérjében gazdag reggeli elfogyasztása csökkentheti a nassolást a nap folyamán, és segíthet a fogyásban. Az egészséges étkezési terv követése, amely sok rostot, egészséges zsírokat és fehérjét tartalmaz kontrollált adagokban, nagyszerű módja a karcsúsításnak.

Ezenkívül a fogyás érdekében fontos egy általános kalóriadeficit kialakítása. Egészséges, minimálisan feldolgozott ételek fogyasztása a legjobb módszer erre.

Fogyás hasról?

Bár a túlevés leggyakrabban olyan egészségtelen ételekhez társul, mint a sütik, chips és fagylalt, túl sok egészséges ételt is lehet fogyasztani. Ezért fontos ellenőrizni az adagok méretét!

A zsírégetési folyamat. Zsírégetés és az anyagcsere

A helyi zsírégetés számos vizsgálatban hatástalannak bizonyult, tehát nem lehetséges a fogyás hasról vagy egyéb más testrészről, úgy hogy a test többi részéről nem veszítünk zsírt. Szerencsére vannak más bevált módszerek a testzsír elvesztésére.

Végső soron összességében az egészségesebb, tónusosabb testre való összpontosítás előnyösebb lehet, mint az, hogy megkíséreljen zsírt veszteni egy adott területről. Kemény munkával és odaadással mind az edzőteremben, mind a konyhában elérheti a céljait.