Annak, aki fogyni próbál


annak, aki fogyni próbál

A sokszoros győztes triatlonista és üzletasszony, Viktoria Brown, azaz Szilasi Viktória meséli el, hogy fogyott le 20 kilót, és őrizte meg sportteljesítményének értékét. Nagyon sokan kérdeznek a fogyásról, aki fogyni próbál úgy döntöttem, hogy egyszerre válaszolva mindenkinek inkább leírom, amit tudok a témáról. Fontos leszögezni, hogy ezek az én személyes tapasztalataim, személyes véleményem, nem vagyok táplálkozási szakértő és orvos sem, tehát nem szeretnék fogyókúrás tanácsokat adni.

Mindössze azt mesélem el, hogy nekem mi működött, és melyek azok az elméletek, amelyekben hiszek, és melyek azok, amelyekben nem.

  1. Imádom az édességet, de fogyni akarok – 4 fontos szabály | Well&fit
  2. Csatlakozáshoz, rendeléshez kapcsolódó technikai kérdések Nem egyszerű a döntés, ha személyre szóló, praktikus, de mégis menő, és semmiképp sem tucat ajándékot keresünk.
  3. Fogyni lefogyott, mint a képen, aki A képen Eszenyi Enikő igazgatónő és Rúzsa Magdi Mint mondotta és megbecsülöm azt, aki jól tud főzni.

Edzés és fogyókúra — De hogyan? A leggyakrabban felmerülő kérdés az, hogy hogyan lehet egyszerre keményen edzeni és fogyni is, hiszen az edzésekhez energia annak. A kérdésre a rövid válasz nagyon egyszerű: nem lehet.

Ez tudományosan bizonyított tény, amelyet egy nagyon okos tanulmányban a Southern Connecticut University kutatója, William Lunn mutatott be. Kutatásában bicikliversenyzőket vetett alá diétának és intenzív edzésprogramnak egyszerre. Négy csoportot alkotott: az egyik csak diétázott, a másik csak növelte az edzések intenzitását, a harmadik se nem diétázott, se nem növelte az edzéseket, a negyedik pedig egyszerre diétázott és emelte meg az edzések intenzitását. Viktória Brown verseny közben.

Ugyanennyivel nőtt a teljesítménye a csak edzéseket növelő csoportnak, mert ugyan aki fogyni próbál súlyuk nem változott, de a kitekert wattok száma nőtt.

Imádom az édességet, de fogyni akarok – 4 fontos szabály

Akik nem diétáztak és nem is növelték az edzéseket, azoknak ugyanolyan maradt a teljesítményük. Ami meglepő, hogy akik egyszerre diétáztak és növelték az edzéseket, azok teljesítménye sem változott!

  • A táplálkozás folyamatát agyunk irányítja, és erre erősen kihatnak érzéseink, lelkiállapotunk.
  • Ajándék valakinek, aki próbál lefogyni. Gyorsan le lehet fogyni koplalással:
  • Ezt ajánlja a szakember, ha fogyni akar Mágó Károly
  • Fogyni akarok | Pszichológus kereső
  • Nem tudod mit lehet enni diéta alatt?

A megoldás: el kell dönteni, melyik a fontosabb, és annak adni prioritást, annak megfelelően étkezni és edzeni, valamelyiket alárendelni a másiknak. Számomra amikor az első 10 km-es futóversenyen elindultam és amikor ez első Ironmanemet teljesítettem között a fogyás volt a fontosabb.

Fogyni lefogyott, mint a képen, aki

Ez azt eredményezte, hogy az edzésekből nem hoztam ki a maximum teljesítményt, de ez akkor nem zavart. Összesen majdnem 20 kilót fogytam ez idő alatt. Majd tól a teljesítményre kezdtem koncentrálni. Megmaradtam a es súlynál 2 éven át, a as és a es versenyszezont ugyanazzal a súllyal versenyeztem végig.

  • Tiszta ivóvízzel könnyebben megy a fogyás Dr.
  • Fogyni lefogyott, mint a képen, aki
  • Ajándék valakinek, aki próbál lefogyni Meditáció fogyni vágyóknak - Thétakert fogyás 6 hónap alatt Nem egyszerű a döntés, ha személyre szóló, praktikus, de mégis menő, és semmiképp sem tucat ajándék valakinek keresünk.
  • Tiszta ivóvízzel könnyebben megy a fogyás - Wellnet Víztiszt
  • Ellenőrzött szakember Szerző: Csukás Csaba tanácsadó szakpszichológus -

Tehát első pár hónapját arra szántam, hogy lefogyjak további 5 kilót, miközben az edzéseket ennek megfelelően alakítottuk. Nincs értelme magas intenzitású intervallumokat futni és biciklizni úgy, ha az ember alacsonyabb kalóriát visz be — mint azt aki fogyni próbál fent említett tanulmány is bizonyítja.

annak, aki fogyni próbál

A hosszú, lassú 2-es pulzuszónás edzéseknek aki fogyni próbál értelme, mert azok égetik a zsírt. És itt nem kell nagyon hosszúra gondolni, óra pont elég. A lassú futás tempója is lassult, de minthogy téli alapozási időszak volt, ez nem zavart, ráadásul pontosan tudtuk, hogy mi az oka a lassulásnak: a szénhidrát hiánya, hiszen zsírégetésből nyertem az energiát. Amikor pedig lefogytam és ismét a teljesítmény került előtérbe, akkor örömmel láttuk az edzőmmel, hogy észrevehetően gyorsabban futok, tehát a célt elértük.

Hogy csináltam? Hogyan fogyok, amikor fogyni szeretnék, és hogyan étkezem, amikor nem? Az első, 20 kilós fogyás alkalmával nagyon alacsony szénhidráttartalmú ételeket ettem.

annak, aki fogyni próbál

Mivel edzettem közben fogyási céllalezért a magas fehérje, de alacsony aki fogyni próbál étkezést választottam, szemben a most divatos keto diétával, amelynek a zsírégető mumbaiban magas zsír- és alacsony fehérjetartalom. A magas fehérjetartalom segít az izomépítésben, és több izom több kalóriát éget, ami cserébe segíti a fogyást. Számomra ez az étkezési módszer nagyon könnyen betarthatónak bizonyult, mert mindent tudtam helyettesíteni, amit szerettem.

Létezik szénhidrátmentes tészta nagyon alacsony kalóriatartalommal, ekkor kísérleteztem ki a pizzát, amire aztán az egész vállalkozásomat építettem, de szinte mindenből létezik ma már cukormentes, alacsony szénhidráttartalmú helyettesítő termék Kanadában is és Magyarországon is, én ezeket ettem.

Idén az év eleji fogyásnál ismét alacsony szénhidráttartalmú diétával kezdtem, és a súly nagy részét azzal adtam le 10 hét alatt, majd az utolsó egy-másfél kilótól magas fehérje- alacsony zsír- és közepes szénhidráttartalmú diétával szabadultam meg.

Amikor fogyni szeretnék, általában követem a makrókat zsír, fehérje, szénhidrát és a kalóriát, tehát írom egy alkalmazásba a MyFitnessPal-t használomhogy mit eszem.

annak, aki fogyni próbál

Viktória Brown a dobogón. Applikációk segítik a fogyást Vannak ingyenes internetes kalkulátorok, amelyekbe beütve a jelenlegi súlyt, kiadják, hogy mennyi kalóriát kell enni a fogyáshoz, vagy hogy mennyit vesz fel az ember szervezete napi szinten. Bizonyos sportórák pontosan megmondják ezt a számot resting metabolic rate, vagyis RMRaz enyém is.

annak, aki fogyni próbál

Ehhez képest kalória mínuszt érdemes tartani, nem többet. Amikor jönnek a komolyabb edzések, akkor már csak arra figyelek, hogy tartsam a súlyomat, ezekben az időszakokban nem írom, hogy pontosan mit eszem.

annak, aki fogyni próbál

Naponta mérem magam, tudom, hogy ezt sokan nem tanácsolják, de ez nekem bevált. Azért érzem ezt fontosnak, mert így rögtön észreveszem, ha felszökik egy-két kiló, és akkor kis odafigyeléssel rögtön le is megy. Ha ritkábban mérném magam, akkor lehetnének kilós ingadozások, amiket már sokkal nehezebb azonnal minimális erőfeszítéssel kezelni. A keményebb edzések idején magas szénhidrát- és magas fehérjetartalmú az étkezésem általában. Versenyen szénhidrátból megyek Versenyen aki fogyni próbál teljes egészében szénhidrátból menni.

Erről is van, aki más nézeteket vall, hogy fontos a zsírégetés, mert az ember a zsírból vesz el versenyen, és hogy az milyen hatékony. Én ebben nem hiszek, tudományos kutatással bizonyított zsírvesztéses csalólapom, hogy a szervezet a szénhidrátot hatékonyabban alakítja át energiává, mint a zsírt, és gyorsabb tőle az annak.

Ausztráliában végezték el nagyon magas szinten versenyző gyaloglókon az ezzel kapcsolatos kísérleteket, és amikor alacsony szénhidrát- és magas zsírtartalmú diétát folytattak, akkor a teljesítményük csökkent.

Én mindig szeretem megnézni egy elmélet kapcsán azt is, hogy a világ legjobbjai hogyan csinálják, az ugyanis elég jó irányadó ahhoz, hogy mi működik legjobban.

Ez szerintem mindent elmond. Egy trükköm van: az időszakos böjt Egy Ironman távot végig lehet versenyezni szinte kizárólag szénhidrátból. A zsírégetés inkább az ultra távú versenyeken jön képbe, főleg, ha az embernek saját magának kell vinni a frissítést magával, de azért bármilyen hosszabb ultránál, ami óránál tovább tart, ez már fontos lehet.

Ezt ajánlja a szakember, ha fogyni akar

Egy 10 és fél órás Ironmanre viszont be lehet vinni elég szénhidrátot verseny közben. Amikor csak tartani próbálom a súlyomat, akkor egy trükköm van, ami nem szent, tehát azért eltérek tőle néha, de nagyon jól bevált, és a ketó diétát követők is gyakran alkalmazzák: ez az időszakos böjt intermittent fasting. Azt jelenti, hogy az ember a nap 8 órájában eszik csak, tehát mondjuk reggel 8 és délután 4 annak.

Egyszerűbben mondva, próbálok délután 4 után nem enni. Mondjuk a reggel 8, az sokszor 7, vagy fél 7, de ezt nem tartom fontosnak. Annak jöttem rá, hogy gyakorlatilag mindegy, mit és mennyit eszem, ha délután annak után nem eszem, akkor nem jön fel semmi súly.

Általában beleteszem a 3 főétkezést ebbe az időszakba, tehát délután között van vacsora.