Súlycsökkentő kamionos


súlycsökkentő kamionos

Fotó: Bien János A hazai kamionversenyzés első fénykorában, amikor még a Hungarocamion szervezte a versenyeket a Hungaroringre és Krasznai János Mercedesszel tündökölt, bizony épült egy magyar versenykamion is, egy RÁBA Sos lett átalakítva versenycélokra. Először, az első versenyen a Hungaroringen még nagy fülkés volt, és nem sokban különbözött az utcán használatos modellektől, persze nyilván az adagolóval és a turbónyomással már akkor is játszottak a Hungarocamion mérnökei, szerelői.

Egy évvel később, tehát pont 30 éve már kis fülkés volt, és amennyire csak lehetővé tették a szabályok, próbáltak megszabadulni minden sallangtól, a súlycsökkentő kamionos érdekében.

súlycsökkentő kamionos

A projekt végül pár év kísérletezés után teljesen elhalt, a RÁBA gyár nem látta meg igazán a lehetőséget abban, súlycsökkentő kamionos komolyan súlycsökkentő kamionos szerepeljenek a kamion Európa-bajnokságon, és Laci karrierje is más irányt vett. A már majdnem teljesen elfeledett történet került most ismét napfényre, mikor a 22 éves Bien János gondolt egyet, és nekiállt a kamiont újra megépíteni.

súlycsökkentő kamionos

Ő végül a legutolsó, es állapotot készítette a testállat segít a fogyásban, olyan ma már kuriózumnak számító cégek logóival felvértezve, mint például az ITT Nokia, Selectronic, Orion TV. Itt jól érzékelhető a méret.

Fotó: Bien János Az első gondolattól a teljesen kész megépült modellig nagyjából fél év telt el, János elmondása szerint.

súlycsökkentő kamionos

A tényleges érdemi munka ebből olyan 3 hónapot vett igénybe, és napi órányi koncentrált időtöltést. Az anyaga 1 mm tömör papír, és az egész 3D-s formázás is tényleg papírból lett megoldva, távtartók alkalmazásával, közbeiktatásával, akár a gumiknál is, hogy meglegyen a megfelelő szélesség.

Gyors fogyókúra

A kamion alapszínét sima felvizezett színezőpasztával oldotta meg a szekszárdi születésű fiatalember, a támogatók eredeti logóit olykor újrarajzolás után egy egyszerű tintasugaras nyomtatóval nyomtatta ki. Készül a fülke, az alapszín már kész is.

súlycsökkentő kamionos

Fotó: Bien János Kifejezetten ötletes az átlátszó szélvédő megalkotása, az olyan kb. A fülkéhez egyébként az interneten talált DAF műszaki rajzát vette alapul János, és elmondása szerint ezzel a résszel foglalkozott leginkább.

Működés karcsú lefogy a mirtazapin leállításakor? Fogyás ital dolgok, hogy lefogyjon, a zsír veszteségért hogyan lehet elveszíteni a zsírt a csípőn?. Persze én is próbálkoztam bogyókkal, de önmagukban nem sokra megy velük az ember, arra viszont jók lehetnek, hogy elvegyék a farkaséhséget és esetleg még meg is kössenek egy kis zsírt az étkezések után.

Különösen nehéz volt a dolog az ívek miatt, másrészről teljesen az eredetire hasonlít belülről is. Be van bukócsövezve, és a műszerfal is olyan, mint amilyenre Dinnyés Laci emlékezhetett, mert vele is, valamint a RÁBA egykori főkonstruktőrével, Szabó Jánossal is felvette a kapcsolatot a az alváz miatt Jánosunk.

Az már tényleg igazán hab a tortán, hogy a visszapillantó tükrök is a helyükön vannak, és drótból lett hozzá tartó fabrikálva. A nem is annyira kicsi versenykamion, hátulról.

súlycsökkentő kamionos

Fotó: Bien János Bien úrnak egyébként nem ez az egyetlen részletesen kidolgozott modellje, hiszen számtalan prototípus után, amelyekből mindig tanult valamit, az első igazi modellje, egy hókotrós Csepel Des volt.