Vit k fogyás. Vitaminok szerepe a fogyásban


A táplálkozás-szakértők a jelenséget, melynek során az egyes tápanyagok egymás hatását kölcsönösen erősítve működnek, szinergiának nevezik.

vit k fogyás

Az eredmény ilyenkor mindig jobb, mint a tápanyagok külön-külön történő bevitelekor, ugyanis ezek vagy egymás felszívódását segítik elő, vagy olyan más, közös hatással rendelkeznek, mely számos betegség megelőzésében nélkülözhetetlen, és a fogyásban is segítséget nyújt. Ismerkedj meg az öt legfontosabb párossal és trióval!

Vérzékenység - Erős fogyókúra is kiválthatja

C-vitamin és vas A táplálkozás során bevitt vasmennyiséget korántsem használjuk fel egészében. Különösen a zöld leveles növények fogyasztásakor veszik belőle sok kárba.

vit k fogyás

A C-vitamin, azaz az aszkorbinsav katalizátorként működik azonban, mely segít a szervezetnek felvenni a vasat az egyes ételekből és étrend-kiegészítőkből. A vas a vérképzésben nélkülözhetetlen, így hiányában nagyon hamar fáradtnak érezheted magadat, míg az immunrendszered nehezebben veri vissza a támadásokat. Mivel a vérkeringésre gyakorolt hatásával a vas vit k fogyás egyik motorja, a fogyókúra ideje alatt is érdemes ügyelned a C-vitamin és a vas megfelelő bevitelére.

  • Twitter Pinterest Nincs olyan nő, aki teljesen elégedett lenne a külsejével, vagy a hajunk nem elég fényes vagy éppen a bőrünk nem tetszik, arról nem is beszélve, hogy fogyni sosem tudunk eleget.
  • Vérzékenység - Erős fogyókúra is kiválthatja Szerző: Trombózisközpont - Dr.
  • Fa zsírégető
  • Fogyás és zsírégetés: K vitamin

C-vitamint nagy tömegben a brokkoliban, a citrusokban, a spenótban, a káposztában, a paprikában, az eperben és a paradicsomban találsz, sőt, szinte minden gyümölcsben jelen van. Vasat eközben a máj, a vörös húsok, a lencse, a spenót és az algák tartalmaznak.

Ezért vigyázzon, hogyan fogyókúrázik: vérzékenységet is okozhat

Készíts zöldsalátát citrusokkal kombinálva, vagy süss egy szelet húst zöldségkörettel a tökéletes vas- és C-vitamin kombinációhoz! B6- Bvitamin és folsav A B6- Bvitaminok és a folsav egy aminosav, a homocisztein kordában tartásáért felelősek a szervezetedben, így a szíved egészségét szolgálják.

vit k fogyás

A B-vitaminok emellett más zsírok, fehérjék és szénhidrátok lebontásában is szerepet játszanak, így egy fogyókúra sem létezhet nélkülük. B6-ot a környezetbarát biztonság rizs, a csicseriborsó, a lencse, a pisztácia és a napraforgómag tartalmaz.

Vitamin K (phytomenadione): Updated - Sources, Storage, Functions and Deficiency manifestations

Optimális Bforrás a hús, a hal, a tenger gyümölcsei és a szárnyasok, míg a folsavat az articsókában, a spárgában, az avokádóban, a bogyós gyümölcsökben, a brokkoliban, a szójában, a mangóban és a spenótban találod meg.

Kombináld ezeket egészséges főfogásokban, ha a fogyókúrád megengedi, barnarizs-körettel, vagy fogyaszd őket saláták feltétjeként! D-vitamin, K-vitamin és kalcium A kalcium a csontok legfontosabb alkotóelemeként ismert, ám zsírégető, emésztést serkentő hatása is jelentős.

Vitaminok szerepe a fogyásban

A nőkre különösen veszélyes csontritkulás megelőzése mellett a diéta során víztelenítő hatása miatt vit k fogyás bevinned. A kalcium felszívódását a D-vitamin segíti elő, míg a káros felesleg távozásáról a K-vitamin gondoskodik.

vit k fogyás

A jól ismert tejtermékek mellett kalciumot a mandulában, a babban, a szardíniában és a tofuban találsz, melyet D-vitaminnal a tojás és a gomba egészíthetnek ki. A K-vitamin legfontosabb forrása a brokkoli, a káposzta, a leveles zöldségek, a szilva és a szójabab. Készíts egészséges rántottát vagy szardíniás tojást sok zöldséggel, hogy a hármas maximálisan kifejthesse hatását!

D-vitaminnal fogyni? Bizony lehetséges!

Fontosak a zsírvesztéshez! Ezek a vitaminok segítenek megőrizni az érfalak rugalmasságát, és gátolják azok elmeszesedését, sőt, a C-vitamin a boldogságérzet kialakításában és a bontófolyamatok beindításában is fontos.

Fogyókúrád ideje alatt a fent említett C-vitamin-tartalmú összetevőket avokádóval, mogyoróval, magvakkal vagy olajokkal együtt fogyaszthatod, melyek az E-vitamin beviteléről gondoskodnak. Készíts citromos-olívás dresszinget, vagy dobd fel magvakkal gyümölcsös ételeidet a diéta során is!

Ugrás a kapcsolódó cikkekre A D-vitaminról sokan azt gondolják, elég a napfénnyel a szervezetünkbe juttatni, azzal azonban kevesen vannak tisztában, hogy csupán a napozással szinte lehetetlen a megfelelő eredményt elérni, épp ezért lehet, hogy a magyar lakosság közel kilencven százaléka D-vitamin hiányos. És egy friss kutatás szerint a D-vitamint már nem csak az egészségünk megőrzése érdekében érdemes szedni!

Kálium, magnézium és kalcium A kálium, a magnézium és a kalcium háromszögben működnek kölcsönhatásban, melyben minden ásványi anyag két másikat befolyásol, csökkentve a vérnyomást, javítva az oxigénellátást és segítve a szervezet elektrolit-egyensúlyát.

A kombináció együttes bevitele kutatások szerint jelentősen nagyobb eséllyel csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulását, sőt, a zsírégetésben is hatékonyabban segít, mint az egyes ásványi anyagok külön-külön történő fogyasztása.

A kálium gazdag forrása lehet a banán, a bab, a szója, a lencse, a tej, a burgonya, a mazsola, a paradicsom vagy a mogyoró, melyek egy része vízhajtó hatásán keresztül is hozzájárul a kilóktól való sikeres szabaduláshoz.

vit k fogyás

Magnéziumot a mandulában, a babban, a bulgurban, a leveles zöldségekben, a zabban, a sütőtökben és a keserű csokoládéban találsz, míg a kalcium forrásairól fent olvashatsz. Fogyókúrád során ehhez a kombinációhoz kipróbálhatod a tejjel és friss vit k fogyás kiegészített zabpelyhet reggelire, vagy készíthetsz egészséges nasit zabból, mandulából és joghurtból tízóraira!

vit k fogyás